The Dark Knight,

Efter att ha listat ut Ra's Al Ghuls plan och det mysteriska försvinnandet av Dr. Jonathan Crane, även känd som Scarecrow, fortsätter Batman att bekämpa brott med hjälp av Kommissarie James Gordon och den nya åklagaren Harvey Dent. Men den här gången måste Batman möta en psykopat vid namnet Jokern. Det blir en kamp mellan de två och bara en kan vinna.




Självklart var Batman helt underbar. Har längtat efter den filmen i ett år nu. Helt sjuk, men sån är jag. Jag fångades av filmen direkt, Heath Ledgers skådespel är bara sjukt underbart. Jag satt och log genom hela filmen, när jag såg Scarecrow i början av filmen kunde jag inte låta bli att säga "åhhh!". Lite pinsamt dock för jag tror att dom flesta i biografen kunde höra det. Jag utryckte mig med ett "åhh" ganska många gånger under filmen. HAHA. Alla scenerna som Jokern var med i var helt underbara, man blev helt paff av Heaths gestaltning av Jokern. Jag njöt genom hela filmen, jag hoppas innerligt att det kommer en till. Christopher Nolans filmer är ju bara för bra! Alla Nolans filmer är mästerverk och otroligt sevärda. Särskilt The Dark Knight. Jag är ett hardcore Batman fan, och efter den här filmen kan jag bara säga: nu älskar jag Batman mer.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0